În baza Regulamentului privind organizarea, desfășurarea concursului și ocuparea funcțiilor didactice și științifico — didactice în Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul, aprobat prin Hotărârea Senatului din 27.05.2021 (proces-verbal nr.10) și a Hotărârii Senatului din 21.03.2024, (proces-verbal nr.10/01)
UNIVERSITATEA DE STAT „BOGDAN PETRICEICU HASDEU” DIN CAHUL
DECLARĂ VACANTE ŞI ANUNȚĂ CONCURS PENTRU OCUPAREA FUNCȚIILOR DIDACTICE ȘI ȘTIINȚIFICO-DIDACTICE:
- Denumirea funcției scoase la concurs cu disciplinile fundamentale și de specialitate aferente, precum urmează:
- CATEDRA ȘTIINȚE ECONOMICE
conferenţiar universitar – 2 posturi, asistent universitar – 1,75 post
Conferențiar universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplini de finanţe şi contabilitate:
Statistica economică, Finanțele și contabilitatea în instituțiile publice, Mnagementul riscurilor, Administrarea finanțelor publice, Contabilitatea managerială, Contabilitatea bancară.
Conferențiar universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplini de business şi administrare:
Bazele managementului, Metode și tehnici de management, Managementul resurselor umane, Managementul inovațional.
Asistent universitar – 1,75 post
- Ciclul I – disciplini de economie şi management – 0,75 post:
Teoria economică, Doctrine economice, Bazele antreprenoriatului, Marketing, Managementul aprovizionării.
- Ciclul I – disciplini de finanţe – 0,5 post:
Finanțele întreprinderii, Fiscalitatea, Finanțele și contabilitatea în instituțiile publice.
- Ciclul I – disciplini de contabilitate – 0,5 post:
Contabilitatea financiară, Contabilitatea bancară, Raportarea financiară.
- CATEDRA INGINERIE ȘI ȘTIINȚE APLICATE
conferenţiar universitar– 2 posturi, asistent universitar – 1 post
Conferențiar universitar – 1 post
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de licență Inginerie și Management în Construcție de Mașini:
- Fizica – 90 ore, contact direct;
- Filosofia și concepte ale progresului tehnico-științific / Filosofia tehnicii, informaticii și ciberneticii – 30 ore contact direct;
- Bazele construcției automobilului — 90 ore contact direct;
- Utilaj și sisteme de prelucrare mecanică/ Mașini unelte și complexe – 60 ore contact direct;
- Tehnologii de fabricare a autovehiculelor – 60 ore contact direct.
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de licență Inginerie și Management în Industria Alimentară:
- Fizica – 90 ore, contact direct;
- Filosofia și concepte ale progresului tehnico-științific / Filosofia tehnicii, informaticii și ciberneticii – 30 ore contact direct;
- Electrotehnica și automatizarea proceselor tehnologice / Surse regenerabile de energie- 45 ore de contact direct;
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de licență Informatica :
- Arhitectura calculatorului și sisteme de operare- 90 ore contact direct;
- Ingineria programării / Tehnologii Java pentru Internet – 90 ore contact direct;
- Filosofia și concepte ale progresului tehnico-științific / Filosofia tehnicii, informaticii și ciberneticii – 30 ore contact direct;
- Bazele roboticii – 15 ore contact direct.
Conferențiar universitar – 1 post
pentru predarea disciplinelor la programe de studii superioare de licență Inginerie și Management în Industria Alimentară și Management în Construcția de Mașini ( Automotive):
- Matematica superioară – 30 ore contact direct;
pentru predarea disciplinelor la programe de studii superioare de licență Business și administrare și Contabilitate:
- Matematica economică – 30 ore contact direct
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de licență Informatica :
- Fundamentele algebrice ale informaticii – 45 ore contact direct;
- Analiza numerică – 30 ore contact direct.
pentru predarea disciplinelor la programul de licență Psihopedagogie:
- Teoria și metodologia formării reprezentărilor matematice elementare la preșcolari – 45 ore contact direct;
- Teoria și metodologia matematicii I – 45 ore contact direct;
- Teoria și metodologia matematicii II– 45 ore contact direct.
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de master Tehnologii Informaționale de Instruire :
- Concepte de bază ale TIC – 46 ore contact direct;
- Aplicarea TIC în învățământul preuniversitar – 46 ore contact direct;
- E-learning și platforme de instruire – 46 ore contact direct;
- Tehnologii digitale de comunicare și colaborare – 46 ore contact direct;
- Metode inovative de prelucrare statistică a datelor – 46 ore contact direct;
- Sisteme multimedia de instruire – 46 ore contact direct.
Asistent universitar – 1 post
pentru predarea disciplinelor la programe de studii superioare de licență Inginerie și Management în Industria Alimentară și Management în Construcția de Mașini ( Automotive), Business și administrare și Contabilitate:
- Tehnologii de comunicare informațională – 30 ore contact direct.
pentru predarea disciplinelor la programe de studii superioare de licență Inginerie și Management în Industria Alimentară și Management în Construcția de Mașini ( Automotive):
- Matematica superioară – 30 ore contact direct;
pentru predarea disciplinelor la programe de studii superioare de licență Business și administrare și Contabilitate:
- Matematica economică – 30 ore contact direct
pentru predarea disciplinelor la programul de studii superioare de licență Informatica :
- Fundamentele algebrice ale informaticii – 45 ore contact direct;
- Analiza numerică – 45 ore contact direct;
- Bazele roboticii – 30 ore contact direct;
- Simulare și modelare/ Inteligență artificială – 30 ore contact direct;
- Dezvoltarea aplicațiilor mobile – 45 ore contact direct;
- Dezvoltarea aplicațiilor Web/ Tehnici de optimizare – 45 ore contact direct.
CATEDRA LIMBI ȘI LITERATURI
Lector universitar –1 post
Lector universitar – 1 post
Disciplinile fundamentale:
- Istoria literaturii britanice
- Istoria literaturii americane
- Limbaj Mass-media
- Bazele traductologiei
- Tipologia şi analiza discursului
CATEDRA ISTORIE ȘI TEORIA EDUCAȚIEI
Lector universitar – 1 posturi
Lector universitar – 1 post
Discipinile fundamentale:
- Psihologia
- Psihologia generală
- Educaţia digitală
CATEDRA DREPT
Profesor universitar – 0,75 posturi, conferenţiar universitar – 2 posturi, lector universitar – 1 post, asistent universitar – 3 posturi
Profesor universitar – 0,75 post
Discipinile fundamentale:
- Ciclul I – disciplinile de drept public
Conferențiar universitar – 1 post
Discipinile fundamentale:
- Ciclul I – disciplinile de drept public
Conferențiar universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplinile de drept privat
Lector universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplinile de drept privat
Asistent universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplinile de drept public
Asistent universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplinile de drept public
Asistent universitar – 1 post
- Ciclul I – disciplinile de drept privat
atribuțiile/activitățile aferente funcției scoase la concurs;
PROFESORUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:
- activităţile didactice de elaborare a cursurilor şi expunerea lor în cadrul prelegerilor la învăţământul universitar şi la orele de sinteză, precum şi la învăţământul postuniversitar;
- activităţile ce ţin de elaborarea şi editarea manualelor, notelor de curs, îndrumărilor metodice la cursurile predate, precum şi a altor surse metodico-didactice;
- activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
- activităţile de conducere şi apreciere proiectelor anuale, a tezelor de licenţă şi a tezelor de masterat;
- activităţile ce ţin de consultarea studenţilor;
- activităţile de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
- activităţile de îndrumare a studenţilor la determinarea opţiunii profesionale în cadrul sistemului de credite transferabile;
- activităţile de ridicare a nivelului didactico-educaţional a cadrelor tinere;
- activităţile de conducere la nivelul colectivelor de specialitate din cadrul catedrelor privind conţinutul şi tehnologiile didactice pentru activităţile de predare şi aplicative;
- cunoaşterea şi respectarea prevederilor Sistemului de management al calităţii.
de asemenea:
- participă la activităţile diverselor comisii şi consilii în interesul învăţământului/instituţiei;
- expune rezultatele cercetărilor ştiinţifice efectuate în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
- recenzează diverse lucrări ştiinţifice, inclusiv teze de doctorat;
- poate fi inclus în comisia de susţinere a examenelor în doctorat, precum şi în cadrul consiliilor de susţinere a tezelor de doctorat şi masterat;
- poate fi inclus în comisia de admitere din cadrul USC;
CONFERENȚIARUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:
activităţile didactice de elaborare a cursurilor şi expunerea lor în cadrul prelegerilor la învăţământul universitar şi la orele de sinteză, precum şi la învăţământul postuniversitar;
- activităţi de îndrumare a lucrărilor de disertaţie;
- activităţi de îndrumare a practicii productive şi/sau pedagogice, inclusiv pregătirea acestora;
- activităţi de îndrumare a doctoranzilor în post-stagiu (finalizarea tezei);
- activităţi de conducere şi apreciere a proiectelor anuale, a tezelor de licenţă, şi a tezelor de masterat;
- activităţi ce ţin de consultarea studenţilor;
- activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
- activităţi de îndrumare a studenţilor la determinarea opţiunii profesionale în cadrul sistemului de credite transferabile;
- activităţi de ridicare a nivelului didactico-educaţional a cadrelor tinere;
- activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
- activităţi de coordonare a disciplinei predate ce ţin de conţinutul şi tehnologiile didactice pentru activităţile de predare şi aplicative;
de asemenea:
- participă la activităţile diverselor comisii şi consilii în interesul învăţământului / instituţiei;
- participă la conferinţe, simpozioane, congrese ş. a. organizate în domeniul de activitate principal sau domeniile inter-disciplinare;
- expune rezultatele cercetărilor ştiinţifice efectuate în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
- recenzează diverse lucrări ştiinţifice, inclusiv teze de doctorat şi masterat;
- poate fi inclus în comisia de susţinere a examenelor de doctorat, precum şi în cadrul consiliilor de susţinere a tezelor de doctorat şi masterat;
- poate fi inclus în comisia de admitere din cadrul USC;
- cunoaşterea şi respectarea prevederilor Sistemului de management al calităţii.
LECTORUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:
activităţile didactice de predare – seminare, lucrări practice şi de laborator, instruire practică şi de evaluare inclusiv pregătirea acestora, conform planurilor de învăţământ ale specializărilor şi programelor analitice ale disciplinelor din aceste planuri;
- participare activă la diverse activităţi de cercetare ştiinţifică din cadrul instituţiei, rezultatele cercetărilor ştiinţifice le expune în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
- activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
- cunoaşterea şi respectarea prevederile Sistemului de management al calităţii;
- alte activităţi didactice.
ASISTENTUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:
activităţile didactice – seminare, lucrări practice şi de laborator, instruire practică şi de evaluare inclusiv pregătirea acestora, conform planurilor de învăţământ ale specializărilor şi programelor analitice ale disciplinelor din aceste planuri;
- participă activ la diverse activităţi de cercetare ştiinţifică din cadrul instituţiei, rezultatele cercetărilor ştiinţifice le expune în articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
- activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
- îndrumător de grupă;
- activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
- cunoaşterea şi respectarea prevederile Sistemului de management al calităţii;
- alte activităţi didactice.
- calendarul concursului, care include termenul limită de depunere a dosarului, etapele și termenele desfășurării concursului. intervalul de timp de la data publicării anunțului și până la data limită de depunere a dosarului trebuie să fie de cel puțin 30 de zile calendaristice, cu excepția zilelor de sărbătoare nelucrătoare;
- Termenul limită de depunere a dosarului, 22.04.2024 ora 17.00
- Etapele și termenele desfășurării concursului:
- Concursul urmează să se desfășoare într-o perioadă de cel mult 25 de zile lucrătoare, începând cu ziua următoare de la data termenului limită de depunere a dosarelor. (conf. p.18 din Regulament) 23.04.2024 – 31.05.2024 inclusiv.
- Decizia Senatului referitor la validarea rezultatelor obținute de către fiecare candidat în cadrul concursului este adoptată în cel mult 40 de zile lucrătoare de la data termenului limită de depunere a dosarelor în vederea ocupării funcțiilor scoase la concurs. 23.04.2024 – 21.06.2024 inclusiv.
- conținutul dosarului de participare la concurs și adresa la care acesta poate fi transmis/depus;
Dosarul de participare va conține:
- a) cererea de înscriere la concurs,
- b) curriculum-ul vitae Europass,
- c) copiile diplomelor de studii,
- d) lista lucrărilor științifice și științifico-didactice publicate în ultimii 5 ani (Anexa 1),
- e) copiile certificatelor, ce confirmă participarea candidatului la diverse stagieri în ultimii 5 ani,
- f) confirmări referitor la participarea pretendenților la stagiile de formare profesională continuă,
- g) confirmări privind participarea candidatului în proiecte de cercetare științifică, transfer tehnologic etc.,
- h) certificat de confirmare a vechimii în muncă pedagogică (după caz)
- i) alte acte relevante funcției la care aspiră candidatul.
- link-ul paginii unde poate fi consultată descrierea procedurii de concurs.
pagina WEB a USC (www.usch.md), Regulamentul privind organizarea, desfășurarea concursului și ocuparea funcțiilor didactice și științifico — didactice în Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul aprobat de Senat, proces-verbal nr.10 din 27.05.2021.
- Dosarele se depun pe suport de hârtie, începând cu data de 22.03.2024 ora 8.00.
- Data –limită de depunere a dosarului este 22 aprilie 2024 ora 17.00.
- Datele de contact ale persoanei responsabile de oferirea informațiilor suplimentare și de primirea documentelor: sediul USC, Piața Independenței nr.1, bir.106, tel. 0299 2 15 92.
Comisia de concurs